Ξεκινήστε τη μέρα σας «χαιρετώντας» τον ήλιο

Ο ήλιος είναι πηγή ζωής. Χωρίς τον ήλιο η Γη μας θα ήταν ένας παγωμένος βράχος, χωρίς ζωή.

Για χιλιάδες χρόνια οι άνθρωποι εξυμνούσαν τον ήλιο, για να εκφράσουν την ευγνωμοσύνη τους για το δώρο της ζωής. Στην αρχαία Ελλάδα η λατρεία του ήλιου ταυτίστηκε σε μεγάλο βαθμό με τον θεό Απόλλωνα που έλαβε το επίθετο «Φοίβος», δηλαδή «φωτεινός». Αργότερα οι Ρωμαίοι ονόμασαν τον ηλιακό θεό Σολ. Στην αρχαία Αίγυπτο τον ήλιο εκπροσωπούσε ο θεός Ρα που απεικονίζονταν με κεφάλι γερακιού. Στην αρχαία ιαπωνική μυθολογία ο ήλιος είναι γένους θηλυκού και ο συμβολισμό του ενσαρκώνεται στη θεά Αματεράσου. Ομοίως στη Συρία λάτρευαν την θεά Αρίνα, ως την πιο σημαντική από τις τρεις ηλιακές θεότητες του πανθέου των Χετταίων. Ανάλογα με την αρχαία Ελλάδα, όπου συναντάμε την απεικόνιση του ήλιου ως έναν νέο άνδρα με ηλιακό στέμμα που οδηγεί ένα τέθριππο στον ουρανό, στην Ινδία έχουμε  τον θεό Σούρια (Ήλιος) που απεικονίζεται να οδηγεί ένα άρμα με εφτά άλογα. 

Σύμφωνα με ρητό του Βούδα «κάθε πρωί ξαναγεννιόμαστε». Ποιος ο καλύτερος λοιπόν τρόπος να ξεκινήσουμε την μέρα μας από το να χαιρετίσουμε την ίδια τη ζωή. Στην παράδοση της γιόγκα συναντάμε την άσκηση «Χαιρετισμός στον ήλιο» (Surya Namaskar –  सूर्यनमर) που αποτελεί μία σειρά από ασάνα (στάσεις) που δένουν αρμονικά μεταξύ τους, και εναρμονίζονται πλήρως με τον ρυθμό της αναπνοής. Αν και η προέλευση είναι άγνωστη, έχει υποστηριχθεί ότι πρόκειται για αρχαία πρακτική, που μεταδόθηκε μέσα από την παράδοση αλλά δεν καταγράφηκε παρά μόνο μετά τον 19ο αιώνα.

Λέγεται ότι η ιδανική ώρα να εκτελέσουμε την άσκηση είναι το πρωί, στρέφοντας το σώμα μας προς τον ήλιο. Οι ασάνα της άσκησης δίνουν ενέργεια στο σώμα μας κι ως εκ τούτου μας βοηθούν να ξυπνήσουμε για να γεμίσουμε ενέργεια για τη νέα μέρα που ξεκινά. Υπάρχουν αρκετές εκδοχές της άσκησης αλλά σε αυτό το άρθρο θα παρουσιάσουμε μία από τις τρείς βασικές: την εκδοχή Γ. 

  1. Εισπνέουμε και εκπνέουμε ενώνοντας τις παλάμες μας μπροστά από το στήθος, με ίσια τη σπονδυλική μας στήλη. 

 

2. Εισπνέοντας τεντώνουμε τα χέρια μας προς τον ουρανό και στη συνέχεια προς τα πίσω, κάμπτοντας την πλάτη μας. 

                                               

3. Εκπνέοντας σκύβουμε προς τα μπρος ακουμπώντας τις παλάμες μας στο πάτωμα.

4. Εισπνέοντας τραβάμε το δεξί πόδι όσο πιο μακριά μπορούμε προς τα πίσω, και κρατώντας τις παλάμες μας στο πάτωμα τεντώνουμε το στήθος.

5. Κρατώντας την αναπνοή τραβάμε πίσω το αριστερό πόδι.

6. Εκπνέουμε και φέρνουμε το στήθος και τα γόνατα στο πάτωμα.

7. Εισπνέοντας κατεβάζουμε τα πόδια κάτω και τεντώνοντας την πλάτη μας προς τα πίσω.

8. Εκπνέοντας τραβάμε τους γλουτούς μας προς τα πάνω.

9. Εισπνέοντας φέρνουμε το δεξί πόδι μπροστά ανάμεσα στα χέρια μας.

10. Εκπνέοντας τεντώνουμε το δεξί γόνατο και φέρνουμε το αριστερό πόδι δίπλα στο δεξί.

11. Εισπνέοντας σηκώνουμε τον κορμό μας πάνω και σκύβουμε προς τα πίσω.

12. Εκπνέοντας επιστρέφουμε στην αρχική μας στάση.

Επαναλαμβάνουμε άλλη μια φορά τραβώντας πίσω το αριστερό πόδι (βήμα 5) και αντίστοιχα φέρνοντας μπροστά το αριστερό (βήμα 9).

Οι δύο επαναλήψεις συνιστούν έναν γύρο «χαιρετισμού στον ήλιο». 

Παραδοσιακά εκτελείται έως 108 γύρους.

Ωστόσο δεν θέλουμε να καταπονήσουμε το σώμα μας γι’ αυτό επαναλαμβάνουμε όσες φορές μπορούμε και μας ευχαριστεί. 

 

Leave a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *