Νάντι Σόνταν Πραναγιάνα – εξαγνισμός ενεργειακών καναλιών

Nadi Shodhana Pranayama – Alternate Nostril Breathing  – Εναλλασσόμενη Αναπνοή


Nadi σημαίνει «κανάλι» και shodhana σημαίνει «κάθαρση».

Σε ελεύθερη απόδοση θα μπορούσαμε να το μεταφράσουμε ως  «εξαγνισμός ενεργειακών καναλιών».

Ως εκ τούτου η nadi shodhana αποσκοπεί να «καθαρίσει» το νου μας 

και να ηρεμήσει το σώμα μας, φέρνοντάς μας γαλήνη και ισορροπία. 

 

Επίπεδο: Αρχάριοι

 

 

Οφέλη

  • καθαρίζει τον νου
  • ηρεμεί το σώμα
  • ισορροπεί το δεξί και το αριστερό ημισφαίριο του εγκεφάλου

Αντεδείξεις

  • Αποφεύγουμε να ασκηθούμε μετά το φαγητό
  • Δεν ενδείκνυται αν είμαστε κρυωμένοι ή άρρωστοι.

Εκτέλεση

Η άσκηση γίνεται ιδανικά το πρωί με άδειο στομάχι, πριν ή μετά τον διαλογισμό ή τις ασάνα.

1. Καθόμαστε αναπαυτικά στη στάση sukhasana.

2. Με το αριστερό μας χέρι κάνουμε την χειρονομία της επίγνωσης (chin mudra). 

Aκουμπάμε το αριστερό χέρι στο αριστερό γόνατο με την παλάμη προς τα πάνω.

3. Με το δεξί χέρι τη χειρονομία άκρη της μύτης (nasagra mudra).

Aκουμπάμε το μεσαίο δάχτυλο και τον δείκτη στο κέντρο μεταξύ των φρυδιών, το μεγάλο δάχτυλο στο δεξί ρουθούνι μας και τον παράμεσο στο αριστερό. 

4. Εισπνέουμε. Πιέζουμε με το μεγάλο δάχτυλο το δεξί ρουθούνι εκπνέοντας από το αριστερό ρουθούνι.

5. Εισπνέουμε από το αριστερό ρουθούνι (πιέζοντας με το μεγάλο δάχτυλο το δεξί). Εκπνέουμε από το δεξί ρουθούνι (πιέζοντας με τον παράμεσο το αριστερό). Εισπνέουμε από το δεξί ρουθούνι (πιέζοντας με τον παράμεσο το αριστερό). Εκπνέουμε από το αριστερό ρουθούνι (πιέζοντας με το μεγάλο δάχτυλο το δεξί).

Επαναλαμβάνουμε το 5ο βήμα για 10-15 λεπτά ή περίπου 10 φορές.

 

Leave a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *