7 συμβουλές για να ξεκινήσετε γιόγκα χωρίς να τα παρατήσετε

Εάν δεν έχετε ξανακάνει γιόγκα και αναρωτιέστε ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να ξεκινήσετε αυτό το άρθρο είναι για εσάς.

Εάν πάλι είχατε ασχοληθεί στο παρελθόν και συνεχίζετε να διαβάζετε, αυτό σημαίνει ότι έχετε πει στον εαυτό σας τουλάχιστον μία φορά στη ζωή σας «θα ξεκινήσω γιόγκα» και στη συνέχεια, είτε για λόγους έλλειψης χρόνου, είτε για λόγους οικονομικούς είτε απλά από έλλειψη ενδιαφέροντος, τα παρατήσατε. Μην απογοητεύεστε δεν είστε ο μόνος/-η. Είναι εύκολο να παίρνουμε την απόφαση να αλλάξουμε τη ρουτίνα μας, είναι όμως δύσκολο να την κρατήσουμε, ειδικά αν ξεκινάμε κάτι για πρώτη φορά.

Λίγο πολύ όλοι γνωρίζουμε ότι η γιόγκα έχει πολλά να προσφέρει στο νου και το σώμα μας, όμως συχνά δεν ξέρουμε πώς να ξεκινήσουμε και το αναβάλουμε ή ακόμα πέφτουμε στην παγίδα να μην ξεκινήσουμε σωστά, με αποτέλεσμα να ανακόπτουμε την πορεία μας, πριν ακόμα βιώσουμε τα οφέλη. Παρακάτω παρουσιάζουμε επτά βασικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν όχι μόνο να ξεκινήσετε αυτό το υπέροχο ταξίδι αλλά και το κάνετε τρόπο ζωής. 

1. Αναλογιστείτε τις ανάγκες σας

Δεν υπάρχει μεγαλύτερο κίνητρο από την ανάγκη. Αφήστε για λίγο στην άκρη τις επιθυμίες σας, όπως λ.χ. «θέλω να αδυνατίσω», «θέλω να είμαι αισιόδοξος/-η», «θέλω να έχω ένα τέλειο και ευλύγιστο σώμα», «θέλω να μοιάσω με το ίνδαλμα μου», και ξεκινήστε αναλογιζόμενοι την καθημερινή σας ρουτίνα και τις ανάγκες σας. Εργάζεστε πολλές ώρες στο γραφείο και έχετε την ανάγκη για μια ήπια φυσική άσκηση; Υποφέρετε από το άγχος και τις αυπνίες και αναζητάτε έναν τρόπο για να χαλαρώσετε; Σπουδάζετε και χρειάζεστε καλύτερη αυτοσυγκέντρωση κατά τη διάρκεια της μελέτης; Υποφέρετε από κάποιον τραυματισμό ή κάποιο χρόνιο πρόβλημα υγείας και αναζητάτε φυσικούς τρόπους να ενισχύσετε τη θεραπεία σας; Επιζητάτε μια ευχάριστη αλλαγή στη ζωή σας; Νιώθετε την ανάγκη να γνωρίσετε τον εαυτό σας και να εξελιχθείτε πνευματικά; Η γιόγκα έχει πολλά παρακλάδια για να συνεισφέρει σε κάθε ανάγκη σας, είναι όμως πολύ βασικό να γνωρίζετε τι είναι εκείνο που επιζητάτε. Οι επιθυμίες είναι πρόσκαιρες, έρχονται και φεύγουν, εκπληρώνονται ή απογοητεύουν, η ουσιαστική όμως ανάγκη  μπορεί να δώσει τη βάση για ένα γερό οικοδόμημα.

2. Συζητήστε το 

Εξερευνήστε δυνάμει κέντρα, ομάδες, σχολές, εκπαιδευτές. Επισκεφτείτε τους δοκιμαστικά και συζητήσετε τις ανάγκες σας. Εάν ένα κέντρο δεν σας καλύπτει μην διστάσετε να το συζητήσετε με τους δασκάλους αλλά και την υπόλοιπη ομάδα. Μπορεί να σας προτείνουν λύσεις αλλά και εναλλακτικές που ταιριάζουν περισσότερο με τα ενδιαφέροντά σας. Εάν έχετε προβλήματα υγείας, συζητήστε το πρώτα με τον γιατρό σας. Ρωτήστε τον κατά πόσο η φυσική άσκηση θα μπορούσε να σας ωφελήσει και τι είναι εκείνο που θα πρέπει να προσέξετε και να αποφύγετε. Συζητήστε το με φίλους και συναδέλφους. Ίσως κάποιος έχει κάποιον στο περιβάλλον του που θα μπορούσε να σας συμβουλέψει. Ακούστε τι έχουν να σας προτείνουν οι άνθρωποι που είναι γύρω σας, μα κυρίως αποφασίστε με κύριο γνώμονα τις ανάγκες σας. Μη δεσμευτείτε με κάτι που δεν σας ευχαριστεί με μοναδικό κριτήριο να ικανοποιήσετε τους άλλους. Ακούστε πρώτα τον εαυτό σας. 

3. Ζυγίστε τις επιλογές σας

Ίσως να βρήκατε την ομάδα που σας ταιριάζει όμως η οικονομική συνδρομή ή ο χρόνος που πρέπει να αφιερώσετε, ή ακόμα και κάποιου είδους θρησκευτικής φύσης ενδοιασμός που έχετε, να είναι ένας πολύ βασικός παράγοντας για να τα παρατήσετε στην πορεία. Μην ξεκινήσετε κάτι στο οποίο γνωρίζετε εξ’ αρχής ότι θα δυσκολευτείτε να προσαρμοστείτε και να ανταπεξέλθετε, διότι είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα τα παρατήσετε. Και ακόμα χειρότερα θα απογοητευτείτε. Ευτυχώς υπάρχουν πολλές επιλογές εκεί έξω. Δώστε στον εαυτό σας την ευκαιρία και τον χρόνο να τις εξερευνήσει. Κι αν πάλι καμία από τις επιλογές που υπάρχουν δεν σας ταιριάζει, δημιουργήστε την. Το διαδίκτυο κρύβει έναν ανεκτίμητο θησαυρό γνώσης για να εξερευνήσετε. Αναζητήστε βιβλία, βίντεο, εφαρμογές ακόμα και διαδικτυακούς συνοδοιπόρους για να χτίσετε το δικό σας προσωπικό μονοπάτι. 

4. Απολαύστε το ταξίδι

Αφιερώστε λίγο χρόνο κάθε μέρα για να ασκηθείτε. Ακόμα και πέντε λεπτά άσκησης είναι καλύτερο από καθόλου άσκηση. Δεν είναι απαραίτητο να στρώσετε το ειδικό στρώμα και να φορέσετε κατάλληλα ρούχα για να ασκηθείτε. Μπορείτε να κάνετε γιόγκα ακόμα και με τις πιτζάμες σας στο κρεβάτι ή στο χαλί του δωματίου σας. Κυρίως όμως, ευχαριστηθείτε την άσκηση χωρίς να περιμένετε γρήγορα και θεαματικά αποτελέσματα. Η γιόγκα δεν είναι μια μαγική φόρμουλα ή ένα χάπι που μόλις το πιείτε θα γίνετε καλά. Αν βιαστείτε να εκτελέσετε κάποιες προχωρημένες στάσεις και πιέσετε το σώμα σας, είναι πιθανό να τραυματιστείτε.  Δεν πειράζει αν η ασάνα δεν είναι τέλεια. Δεν πειράζει αν δεν μπορείτε καθόλου να κάνετε μία ασάνα. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να ζορίσετε τον εαυτό σας. Μη διστάσετε να χρησιμοποιήσετε βοηθήματα εάν κάποια στάση σας δυσκολεύει. Μην επιχειρήσετε μια δύσκολη ασάνα, χωρίς να είστε σίγουροι ότι μπορείτε να την εκτελέσετε.   Ακούστε το σώμα σας και αφήστε το να σας καθοδηγήσει, αυτό γνωρίζει καλύτερα απ’ όλους τις ανάγκες του. Στη γιόγκα δεν υπάρχει προορισμός, υπάρχει μόνο το ταξίδι, γι’ αυτό απολαύστε το όσο περισσότερο μπορείτε. 

5. Κάντε νέους φίλους

Ευχαριστιέσαι κάτι περισσότερο όταν το μοιράζεσαι. Δοκιμάστε να επισκεφτείτε διάφορες ομάδες, γνωρίστε νέους ανθρώπους, κάντε νέους φίλους. Βγείτε για καφέ, συζητήστε για τα ενδιαφέροντά σας. Προτείνετε στους ήδη υπάρχοντες φίλους σας να κάνετε γιόγκα μαζί. Οργανώστε μαζί τους υπαίθριες συνεδρίες και ταξίδια αναψυχής.  Οι φίλοι μπορούν να κρατήσουν το ενδιαφέρον σας ζωντανό, και σας δίνουν ένα σημαντικό κίνητρο για να συνεχίσετε. Γιατί όταν αγαπάς κάτι θέλεις να το μοιράζεσαι.

6. Μην περιοριστείτε στη σωματική άσκηση

Η γιόγκα δεν είναι μια απλή σωματική άσκηση. Είναι κάτι πολύ περισσότερο από αυτό, αρκεί να δώσετε λίγο χώρο στον εαυτό σας να την απολαύσετε στην ολότητά της. Γιόγκα σημαίνει ένωση. Μία από τις ελεύθερες ερμηνείες της «ένωσης» είναι η ένωση του σώματος, του νου και του πνεύματος. Δώστε την ευκαιρία στον εαυτό σας να εξερευνήσει τα πνευματικά μονοπάτια της, για να γευτείτε την εμπειρία της γιόγκα στο έπακρο. 

7. Ξεπεράστε τα κοινωνικά ταμπού

Η γιόγκα δεν είναι το μοντέλο με το τέλειο σώμα που κάνει σπαγκάτο. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε συνεργασία με το Photoshop και τα πρότυπα της κοινωνίας μας, δημιουργούν την εντύπωση ότι η γιόγκα μπορεί να σας χαρίσει το τέλειο σώμα, την απόλυτη ευτυχία και την ιδανική ζωή. Αν το πιστέψετε, γρήγορα θα απογοητευτείτε.  Πίσω από τις μάσκες τους φαίνεσθαι υπάρχει ένας βαθύς πόνος και μια αχαλίτωτη ανασφάλεια που αναδεικνύει την άγνοια του εαυτού και της φύσης μας. Ο εμπορικός μύθος της γιόγκα απέχει μακράν από την ουσία της. Σκοπός δεν είναι να αποκτήσετε το τέλειο σώμα, αλλά να αγαπήσετε το σώμα σας και να ζείτε σε αρμονία με αυτό. Η γιόγκα δεν θα σας φέρει την ευτυχία, η ευτυχία βρίσκεται ήδη μέσα σας, και η γιόγκα δεν είναι παρά μια άσκηση για να ελέγξετε τις ροές των σκέψεών σας γύρω από αυτή. Η γιόγκα δεν θα σας φέρει την ιδανική ζωή, αλλά θα σας βοηθήσει να διευρύνετε τα πνευματικά μονοπάτια σας. Η γιόγκα έχει να κάνει τη γνώση και επίγνωση του εαυτού μας, κι αυτό είναι κάτι που πρέπει να θυμόμαστε για να μην χάσουμε την ουσία και εγκαταλείψουμε ένα τόσο όμορφο ταξίδι.

 

 

Leave a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *